dinsdag 27 mei 2014

Be kind to the behind (& on the eyes)....

Wij hebben een geweldige antiek-witte klepbank in (en soms ook uit) huis. 
Alleen, wanneer je daar enige tijd op gaat zitten, voelt je
achterwerk net zo aan als de houten klep in de zitting.
En dan vind je zo'n bank na een tijdje
vanzelf wat minder mooi worden.
Tijd voor actie dus!


Op onze zolder lagen nog wat oude matrassen, waarvan 1 het moest ontgelden.
Deze heb ik op maat gesneden, vervolgens alle zijden opgemeten, 
stof en een paar meter rits gekocht en knippen maar!
De voor-, achter- en zijkanten heb ik in twee delen geknipt, waarvan 1 helft 
nog weer in de lengte in tweeën zodat de rits mooi tot halverwege de
de zijkanten loopt (vergemakkelijkt het erin en eruit halen van het matras). 
Bovenzijde 2 keer knippen zodat je direct de onderkant ook meeneemt. 
Alles plus naadwaarde en nog een smokkelcentimeter of 2. 
Ik ben anders bang dat het geheel te krap wordt, 
bovendien ik ga er altijd vanuit dat zo'n ding toch nog diverse malen 
in de droogtrommel belandt en dus uiteindelijk vanzelf wel op maat komt :-)
Daarnaast knipte ik nog 3 lange smalle repen waar ik de strikken van zou maken.
Dan eerst die meters rits erin gezet, zijkanten aan elkaar gestikt en vervolgens de
onder- en bovenkant erin. De strikken in de lengte dubbelgevouwen, gestikt,
gekeerd (niet mijn favoriete klus) en de korte kant netjes dichtgenaaid.
 In het midden van elke reep op de juiste plaatsen aan de achterkant 
vast genaaid, zodat ik het kussen hiermee aan de bank vast kan knopen....klaar!


 Daar paste mooi een bos vers geplukte bloemen uit de tuin bij......


.......en er was plots een excuus voor een glaasje rosé!


3 opmerkingen:

  1. Prachtig....en wat heb je er mooie foto´s van gemaakt! Ook nog gefeliciteerd met het winnen van de tassenwedstrijd. Geweldige prestatie!
    Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen